28. April 2015 – Torsten Mayer Veranstaltungen

Workshop: Karrieretraining für internationale Studierende / Career Training for international students

DE: Karrieretraining für internationale Studierende und Absolventen: Bewerbung Praktika und Jobsuche in Deutschland
EN: Career Training for international students –„Enter the German job market successfully – internships, part-time-jobs and your first job in Germany“

Zeit und Ort
Fr, 08.05.2015, 14.00 bis 18.00 Uhr
Sa, 09.05.2015, 09.00 bis 17.00 Uhr
Lessingstraße 45, Raum 0112

Time and place
Fri, May 8 2015, 2 PM to 6 PM
Sat, May 9 2015, 9 AM to 5 PM
Lessingstraße 45, room 0321b

Anmeldung erforderlich!

Bitte melden Sie sich an vom 10. bis 30. April, dienstags oder donnerstags von 10 bis 12 Uhr und von 14 bis 16 Uhr im möglich im Lessingstraße 45, Raum 1021 (Büro von Manuela Junghans).
Die zu zahlende Schutz- und Aufwandsgebühr für die Veranstaltung beträgt 15,00 Euro.

Registration required!

April 10 to April 30, Tuesday and Thursday 10 AM to 12 AM and 2 PM to 4 PM at Lessingstraße 45, room 1021 (office of Manuela Junghans).

A non-repayable expense and nominal fee of 15,00 Euros will be charged.

Beschreibung

Sie planen ein Praktikum in Deutschland oder möchten eine Arbeitsstelle in Deutschland fi nden? Sie möchten wissen, wie Sie sich richtig bewerben und was deutsche Arbeitgeber von Hochschulabsolventen erwarten? Sie würden gern einmal ein Vorstellungsgespräch proben? – In diesem Karriereworkshop setzen Sie sich intensiv mit Ihren Praktikumschancen während des Studiums und Ihren Karriereoptionen danach auseinander. Sie lernen, Ihre fachlichen und persönlichen Kompetenzen zu analysieren und die Anforderungen von Arbeitgebern speziell an internationale Bewerber zu verstehen. So können Sie eine zielgerichtete Bewerbungsstrategie entwickeln. Außerdem erhalten Sie Tipps zur Erstellung Ihrer Bewerbungsunterlagen, erfahren wie typische Jobinterviews in Deutschland ablaufen und simulieren diese in Rollenspielen.

Description

You are looking for an internship or job position and want to find out more about how to apply? You want to know about the employers’ expectations towards international applicants? – The training focusses on internship opportunities in Germany and the development of a career strategy. You learn to assess your personal and professional competencies. You will discuss the specific chances as an international applicant, but also potential obstacles during the application process. Special emphasis will be put on the intercultural skills gained during the studies in Germany, and how this can be reflected in an international career.

Practical exercises on cover letters and CVs will enable the students to create meaningful application documents according to the German standard. They will get to know typical job interview situations and will simulate these situations during role plays. They will develop an idea about how to communicate their international background convincingly.