Abstracts: GeoSaxonia – Young scientist session bis 06.05.

Liebe Studierende, PhD-Kandidat*innen, und early career researchers,

der Call for Abstracts der GeoSaxonia ist offen. Hier bietet die junge DGGV wieder die Young Scientist Session (YSS) an.

Dies ist eine großartige Möglichkeit, eure Forschung, Abschlussarbeit oder ähnliches vor Fachpublikum vorzutragen und Tagungserfahrung zu sammeln. Ihr wisst nicht so genau, in welche Session ihr mit euren Ergebnissen reinpasst, oder wollt ohne großen Druck Tagungserfahrungen sammeln? Dann kommt zu uns. Außerdem habt ihr die Chance einen Preis für den besten Vortrag zu bekommen.

Da die Tagung auf Englisch stattfindet, sollen auch hier alle Beiträge in englischer Sprache gehalten werden. Die Deadline für die Einreichung der Abstracts endet am 06. Mai.Abstracts reicht ihr hier ein: https://geosaxonia2024.de/call-for-abstracts.html

Wir freuen uns auf eure spannenden Beiträge,

Die YSS-Convener,

Joshua Sawall, Fiene Matthies, Moritz Lang und Iris Arndt (i.A.jDGGV)

==================================================================

Dear students, PhD candidates and early career researchers,

the call for abstracts for GeoSaxonia is open. The young DGGV is once again holding the Young Scientist Session (YSS). This is a great opportunity to present your research, thesis or similar to a professional audience and gain conference experience. You don’t know exactly which session your results will fit into, or you want to gain conference experience without too much pressure? Then come and join us. You also have the chance to win a prize for the best presentation.

As the conference will be held in English, all presentations will be in English. The deadline for the submission of abstracts is May 6th. You can submit abstracts here:https://geosaxonia2024.de/call-for-abstracts.html

We look forward to your exciting contributions,

The YSS conveners,

Joshua Sawall, Fiene Matthies, Moritz Lang and Iris Arndt (on behalf of jDGGV)