13. Juni 2024 – Corina Dunger Allgemein, Forschungsförderung/ Ausschreibungen, Wettbewerb

Programm: Transformationswissen über Demokratien im Wandel – transdisziplinäre Perspektiven / Programme: Transformational Knowledge on Democracies under Change – Transdisciplinary Perspectives

— for English see below —

Programm: Transformationswissen über Demokratien im Wandel – transdisziplinäre Perspektiven

Dieses Förderangebot der VolkswagenStiftung adressiert gesellschaftliche Herausforderungen, die durch Veränderungsprozesse von demokratischen Strukturen hervorgerufen werden. Wissenschaftler*innen und Partner*innen aus der (Zivil)Gesellschaft bearbeiten dazu gemeinsam Fragestellungen und entwickeln aus den Forschungsergebnissen Handlungsempfehlungen für relevante Akteure in Politik, Wirtschaft oder (Zivil)Gesellschaft.

Nächster Stichtag: 29.10.2024

Nähere Details und Informationen für Bewerbende sind hier zu finden.

Programme: Transformational Knowledge on Democracies under Change – Transdisciplinary Perspectives

This funding programme of the Volkswagen Stiftung addresses social challenges caused by processes of change in democratic structures. Scientists and partners from (civil) society work together to address these issues and use the research results to develop recommendations for action for relevant players in politics, business or (civil) society.

Next deadline: 29 October 2024

More details and information for applicants can be found here.